
Gissel Quezada is eigenaar van Huidinstituut & Nagelstudio Lucide te Breda.
Ze doorliep in 2012 de A Fortio Entree Scan (AES). De omzet van haar bedrijf laat sindsdien een stijgende lijn zien.
“Ik was nog maar net begonnen met mijn bedrijf toen ik Natascha om advies vroeg. Ik kende haar nog van de school waar ik mijn opleiding tot schoonheidsspecialist heb gevolgd. Natascha was daar directeur.
Ik was in die tijd behoorlijk onzeker: ik sprak nog niet zo goed Nederlands en in het contact met mijn klanten wist ik vaak niet wat ik moest zeggen. Ook twijfelde ik over mijn strategie: welke producten moest ik aanschaffen? Welke apparatuur?
Onze eerste sessie duurde lang en was heel heftig. Alle aspecten van mijn bedrijf kwamen ter sprake. Maar ook persoonlijke zaken, zoals mijn sterke en zwakke kanten. Natascha is eerlijk. Beslist geen mee- en mooiprater, maar positief kritisch.
Haar advies was: kies producten en technieken waarmee je je onderscheidt van je concurrenten. En kies voor kwaliteit. Dat heb ik gedaan: ik heb nu de BeautyRay, producten van Chris Farrell en een uitstekend huidanalyse-apparaat. Mijn klanten zijn er heel blij mee!
Ook heel waardevol was Natascha’s advies over de PR. Ik had eerst een goedkoop foldertje. Ik was bang om serieus te investeren. Maar die folder leverde niet zoveel op. Mensen dachten dat ik alleen iets met nagels deed. Natascha zei: alles wat je doet, moet kwaliteit uitstralen. Dus besloten we het professioneel aan te pakken. Door een reclamebureau hebben we een nieuwe huisstijl en een prachtig logo laten maken. En een mooie website. Dat was een stuk duurder, maar het heeft me veel complimenten en nieuwe klanten opgeleverd.
Natascha heeft me ook geholpen met mijn gesprekken met klanten. We hebben bijvoorbeeld telefonische gesprekken nagespeeld: dan speelde zij een vrouw die geïnteresseerd was in mijn product. En dan moest ik haar professioneel antwoorden. Heel leerzaam. Ook mijn Nederlands ging er enorm door vooruit.
Kortom, ik heb erg veel te danken aan A Fortio. Natascha is een tijdje mijn rechterhand geweest. Alles kon ik bespreken met haar, ze was altijd bereikbaar. Zelf ben ik nogal impulsief; daarom ben ik blij dat Natascha de zaken altijd logisch en verstandig bekijkt. Bovendien heeft ze mij kracht en zelfvertrouwen gegeven. Ik ga veel rustiger en zelfbewuster met mijn klanten om. Vroeger vond ik het bijvoorbeeld lastig als een klant niet de volle prijs wou betalen. Nu blijf ik kalm en zeg gewoon: dit is mijn prijs, daar kan ik niet van afwijken. Ik heb nu ook het zelfvertrouwen dat ik die prijs waard ben. Dat blijkt ook wel uit de vele positieve reacties van mijn klanten.