
Een review van Angela Heidman eigenaar van Philomena Beauty. Vanuit de basis een nagelsalon een specialist in de natuurlijke nagel. Vervolgens uitgebreid naar het zetten van hair tattoo, het zetten en verwijderen van hairextensions. Sinds kort ook Skin Therapist in opleiding (i.o.) volgens het A Fortio concept.
Op lange termijn in dienst zijn van je klanten.
Met het oprichten van mijn eigen praktijk heb ik altijd voor ogen gehouden dat ik mijn klanten echt blij zou kunnen maken. En zo ben ik van nagelsalon gegroeid naar een beautysalon. En ben ik hairextensions en hair tattoo erbij gaan doen. Allemaal zaken op je lichaam waarbij je mensen langdurig blij kan maken, of kan verminken als je niet de juiste kennis en apparatuur hebt. Voor het professioneel stellen van een huidanalyse wilde ik meer kennis hebben. En op die manier heb ik Natascha gevonden.
Iemand die mij goed kan uitleggen hoe iets werkt in de huid.
Ik heb A Fortio gevonden via internet, haar had ik benaderd en een school. Met Natascha heb ik gebeld en hadden we meteen een gesprek van 2 uur. Er was een klik, Natascha kon mij duidelijk uitleggen hoe het allemaal werkt, en daar stond ik meteen achter. Tijdens dat gesprek vertelde ze dat een peeling na een behandeling wel degelijk kwaad kon. Toen ben ik daar meteen mee gestopt! Iemand die goed kan uitleggen hoe iets werkt in je huid, daar voelde ik mij goed bij. Ik heb met Natascha afgesproken dat ik bij haar de opleiding wilde gaan doen.
Ik keek ernaar uit om de training te volgen!
Natascha heeft mij, omdat ik geen achtergrond heb in de huid, tijdens de opleiding alle informatie meteen juist bij kunnen brengen. Nadat ik alle informatie had ontvangen over de opleiding en meer contact had gehad met Natascha heb ik er naar uit gekeken om de training bij haar te volgen. De training heeft ze volledig op mijn kennisniveau afgestemd en zo gemaakt dat ik het meteen in mijn praktijk kan toepassen. Door alle informatie samen te brengen en veel praktijk ervaring op te doen, kan ik mij straks een Skin Therapist noemen die voldoet aan de eisen die A Fortio hieraan stelt.
Alle kennis kan ik nu in mijn praktijk toepassen.
Tijdens de training kwam Natascha bij mij in de praktijk. Ik kreeg de taak om klanten te regelen. Tijdens dit deel van de training heb ik vooral geluisterd en gekeken, Natascha vroeg mij dan wel wat ik dacht dat deze klant voor huidtype had. Ik heb geen achtergrond in de huid, dus het is allemaal nieuw. Zij herhaalt tijdens de intake bepaald vakjargon en benoemt de toepasbare producten. Dat ga je opslaan en ook herkennen. En juist die herhaling werkt zo goed! Na deze training ben ik die korte behandelingen en intakes zelf gaan doen. Als ik nu twijfel, overleg ik nog even met Natascha. Dan maak ik een foto en samen met mijn adviesplan stuur ik dat naar Natascha. Als ik het niet helemaal goed heb, of het vanuit een verkeerde hoek benader legt zij mij dat uit en kan ik erover sparren. En zo doen wij dat ook over de producten.
Over de nagel ben ik een wandelende encyclopedie, maar over de huid is het allemaal nieuw.
Leren kijken naar elke huidconditie samen met de producten van Chris Farrell.
Ik werk ook met de producten van Chris Farrell, en die gebruik ik nu zelf ook, maar dat ben ik pas gaan doen na de eerste les. Ik ben zelf ook lang op zoek geweest naar goede producten. Als je een tomaat naast mijn hoofd hield, dan vroeg je je af wie de tomaat was. Tijdens de training gaat het ook over huidtypes en huidcondities, toen heeft zij mij alles uitgelegd en ben ik overgegaan naar Chris Farrell. Het is de investering echt waard. En als je de filosofie van Natascha weet, kom je er achter dat een goede huidverzorging echt belangrijk is.
Mijn klanten gaan ook naar andere schoonheidsspecialisten, die kijken lang niet altijd naar de individuele actuele huidconditie. Daarom wordt dan niet altijd de juiste stap genomen. Chris Farrell biedt veel verschillende lijnen, dus dan kan je ook nog eens een uitstapje maken en echt gaan voor de optimale aanpak voor je klant. Dat is met de nagel ook zo, ik kan niet elke nagel met hetzelfde product behandelen.
Straks ben ik ook een specialist op het gebied van de huid.
Natascha brengt mij alle kennis bij over de huid, daar traint zij mij echt in. Dat is waar zij haar kennis aan mij overdraagt. Ik moet wel iets kunnen onderbouwen hoe het komt en hoe we het kunnen oplossen. En zodra ik de basisopleiding heb afgerond bij Natascha, kan ik zeggen dat ik dat ook echt kan voor de huid.
Fotobiostimulatie en de huid.
Het lichaam is zo krachtig, dat beseffen wij ons niet voldoende!
Ik heb ook een fotobiostimulatie apparaat. Een klant had haar knie gestoten tegen het dashboard. Daarna kwam ze voor een afspraak voor haar nagels en liep ze zeer moeizaam de trap op. Toen deze klant mij vertelde wat er gebeurt was dacht ik, een mooi moment om het apparaat erbij te pakken. Na drie sessies van 90 minuten zag je het vocht oplossen in de knie. Ze heeft aan diezelfde knie jarengeleden ook een operatie gehad en daardoor is er vrij snel bindweefsel ontstaan. Dit heeft voor een behoorlijke belemmering gezorgd in haar bewegingsvrijheid en haar zelfvertrouwen. Die plek op haar knie heb ik behandeld met fotobiostimulatie. Het (bind)weefsel is van structuur veranderd door de lichttherapie van fotobiostimulatie. Ze heeft haar zelfvertrouwen hierdoor letterlijk weer terug gekregen!
Natascha is een geweldige educator!
Het is misschien niet iets om mensen meteen over de streep te trekken. Ik heb door gezondheidsproblemen geleerd dat het allerbelangrijkste is dat ik mijn hart moet volgen, en dingen moet doen waar ik blij van word. En dat het leven niet stopt met gezondheidsproblemen. Het belangrijkste is dat ik mensen kan helpen!
Natascha is een geweldige educator, en dat past heel goed bij mij. Ze is eerlijk en oprecht en legt alles zo goed uit. Ze laat je echt niet na de opleiding aan je lot over. Want het maakt niet uit welk tijdstip ik iets stuur, zij staat voor mij klaar!
Omring jezelf met vakmensen.
Verzamel daarom goede mensen om je heen. En je moet echt de tijd nemen voor mensen. Mensen voelen zich in deze tijd niet gehoord. Dus neem tijd voor een praatje, dus ga niet zo streng met je tijd om. Je levert een dienst, maar het praatje is soms veel belangrijker dan de dienst op zich.
Natascha creëert een selectief kringetje die de klant centraal heeft staan. Je handelt en kijkt in het belang van de klant. En als je met Natascha aan de telefoon zit dan screent zij jou daarin, of jij dat ook zo hebt. Niet iedereen is ook zo selectief, zoals Natascha heeft met haar filosofie, dat de klant echt op nummer 1 staat.
Volg je hart waarin jij denkt waar je gelukkig van wordt en haal er dan alles uit. Want het kan abrupt van je afgenomen te worden!